Aandachtspunten bij de GTS

Natuurlijk heeft de GTS ook zijn eigenaardigheden en in de loop der jaren zijn er dingen naar boven gekomen die vaak voorkomen bij de GTS, waarvan toch ook wel belangrijke zaken die je in de gaten moet houden.

  • Het olielampje gaat (op de snelweg) branden. Als het lampje gaat branden kan er 0,25 liter olie bij tot hij weer vol is. Er gaat ruim 3 liter in het carter dus niet zo een groot probleem. Sommige GTS’sen verbruiken wat olie wat je nooit ziet omdat deze verbrand in de motor omdat deze daarin kan komen door het uitzetten van het blok en deze tussen de zuigerveren erin geperst wordt.
  • Het tandwiel voor wil wel eens losdraaien !! zorg ervoor dat bij de bout de borgring om geslagen is (en eventueel loctite) zodat de bout niet los kan draaien !
  • Het lampje van de ABS is aan of knippert. als de bout bij de achteras te vast wordt vastgedraaid (volgens werkplaatshandboek met 130 Nm) dan blijft het lampje knipperen. zet het met max 125 Nm vast en het probleem is weg.
  • De abs pomp kan vast gaan zitten, dit is eenvoudig zelf te testen. kijk hier voor de ABS zelftest
  • De aanhechtpunten van de GTS van de bochten in de Katalysator roesten nogal, dit kan ook verholpen worden. kijk hier.