Spiegels

De ombouw naar een superbike-stuur verminderde de toch al slechte zicht naar achteren met de originele spiegels drastisch, zodat het absoluut noodzakelijk was om iets te bedenken. De spiegels van de BMW R1100S passen perfect op de gaten van de originele spiegels en zien er ook nog goed uit.

De originele spiegels zijn gedemonteerd, dit is het heel gemakkelijk, omdat ze zijn gebouwd op een zodanige manier dat je ze naar achtere weg kunt slaan. Eerst worden de linker- en rechterkant van het dashboard verwijderd. Vervolgens de 3 schroeven waaraan de spiegelhouders zijn bevestigd. Let erop dat de tegenplaat (aan de binnenkant van het paneel niet naar binnen valt. De grondplaat van de originele spiegel word als mal gebruikt op een kunststof plaat van 5 mm, die vervolgens worden uitgezaagd en uitgefreesd naar De kunststofplaat wordt voorzien van het onderste schroefgat van de oorspronkelijke plaat en dit gat wordt verzonken. Je schroeft dan de kunststofplaat met het onderste gat en een M5 verzonken schroef vast aan de tegenplaat (om hem op zijn plaats te houden) aan de binnenkant en lijn de 2 andere schroefgaten uit, zodanig dat de bovenste twee gaten voor de spiegels met de schroefgaten op de plaats van de oorspronkelijke grondplaat zitten. De BMW RS spiegels worden er nu op gezet en vastgeschroefd. Let op, gebruik geen originele BMW-schroeven omdat deze M8-schroefdraad hebben maar M5-schroeven met revetten want deze passen precies goed, dwz ze zitten aan de buitenkant in het M8-gat van de grondplaat en komen vervolgens overeen met de binnendraad van de originele tegenplaat van de GTS. De spiegels zijn dan oerdegelijk en je hebt een uitstekende zicht naar achteren.