Aanschaf GTS 1000

Als je het plan hebt een GTS aan te schaffen zijn er een paar aandachtspunten waar je op kunt (moet) letten.

  • Ten eerste de eerste indruk van de staat en onderhoud van de GTS. Let daarbij op de kappen, (omval) schade en toestand van de velgen en uitlaat.
  • Let in het bijzonder op de aanhecht punten van de bochten op de katalysator, Deze willen nog wel eens roesten. Is te repareren maar daar moet je dan wel rekening houden met je budget.
  • Kijk naar de maat van bv de voorband, origineel werd er een 130 voorband breedte voorgeschreven maar dit is snel verandert naar een 120 breedte voorband. met een 130 band laat de GTS zich niet makkelijk sturen.
  • kijk naar de dikte van de voorrem schijf. Deze is moeilijk te vinden, er zijn nieuwe alternatieven maar daar moet je al gauw rond de 600-750 euro voor neerleggen. Nieuw waren ze 14 mm dik, onder de 13.4 zijn ze versleten.
  • Als het een ABS versie is kijk dan ook of er in eerste plaats de ABS aanwezig is ( heb helaas al meerdere mensen moeten vertellen in NL dat ze dachten een GTS met ABS te hebben gekocht dat er geen ABS opzat). Je kunt dit makkelijk zien of er in het dashboard een ABS lampje aanwezig is, verder zit er aan de rechterkant een kapje onder het zadel waar de ABS pomp zit. Onder het zadel aan de achterkant onder het kontje vindt je de ABS unit. En natuurlijk op de velgen moeten de sensoren en kabels aanwezig zijn voor de ABS. Is er een ABS let dan of deze werkt, een eenvoudige test om dit te zien vind je HIER.

Heb je nog verdere vragen en of aan- of opmerkingen laat het me weten via het contact formulier.