Topcase drager

Topkofferdrager  zelf maken.

Omdat de zoektocht naar een geschikte topkofferdrager niet succesvol was, ofwel niet passend bij het ontwerp van de GTS, begon ik na te denken over hoe ik een zelfgemaakte drager kon bouwen. Eerst kocht ik hier een topkoffer. Dit gaf me de grondplaat waarop de topkoffer op zijn plaats klikte. Dit was voor mij de basis voor de dragerplaat. Volgens de grondplaat in een 5 mm dikke aluminium plaat uitgesneden en voorzien van de 4 gaten voor het bevestigen van de grondplaat.

De gaten zijn verzonken aan de onderzijde van de grondplaat en voorzien van RVS schroeven. Aan de bovenkant werden vierkante moeren gebruikt, die precies in de grondplaat passen. Nu ontbraken alleen nog de 4 montagegaten voor de beugels op het chassis van de GTS. Deze moeten worden geboord naar de maat van de gaten in het achterstuk van de GTS

Nadat dit werk was gedaan, werden de afstandhouders voor het chassis afgezaagd. Deze afstandsbouten (afstandsbuizen) worden over de schroefdraadgaten geplaatst nadat de rubberen afdekkingen van de GTS haar kontje zijn verwijderd. De langere worden voor gemonteerd en de lagere aan de achterkant.

De gaten met schroefdraad zijn al gemaakt in de bevestigingsplaat van de GTS voor de zekeringen en relais die standaard in het achterstuk hangen. Vervolgens wordt de draagplaat met de gemonteerde grondplaat geplaatst en door de afstandsbouten op de bevestigingsplaat voor de zekeringen geschroefd.
omdat je niet wilt dat de achterkant afbreekt door het gewicht of door het wiebelen kun je het beste een steun onder de plaat plaatsen.

Om deze te plaatsen is bij het  kenteken een bevestigingsplaat en hier kun je steun  op monteren. Met een beetje buigen, lasapparatuur en handmatige behendigheid wordt het snel vervaardigd, geassembleerd en, in de toekomst, ervoor gezorgd dat, ten eerste, niets wiebelde, ten tweede, zelfs wanneer het volledig geladen is, de topkoffer geen eigen beweging meer overbrengt naar de bevestigingsplaat van de zekeringen.

Nieuw